< انشاء ((خانواده مهمترین نهاد اجتماع)) :: هشتم

هشتم

سایتی برای هشتمی ها

هشتم

سایتی برای هشتمی ها

هشتم
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۳ دی ۹۹، ۱۵:۲۴ - ......
    22

انشاء ((خانواده مهمترین نهاد اجتماع))

چهارشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۷، ۰۶:۱۴ ب.ظ

به نام خدا

موضوع :خانواده مهمترین نهاد اجتماع

    ما همیشه روی هر کسی را که می‌شناسیم برچسب با شخصیت بودن یا بی شخصیت بودن می زنیم و بر این حرف متفق هستیم که این افراد جامعه را تشکیل می دهند،اما چه عواملی و انسان هایی در شخصیت و هویت افراد دخالت دارد؟

     پاسخ ساده است اولین نفر خود فرد است؛ ولی بعد از فرد خانواده هم تاثیری چه بسا اندازه خود آدم دارد البته من نمی‌گویم که مکان زندگی و محل تحصیل و ... تاثیر ندارند ولی می توان این دو  را  دو رکن اصلی دانست :خانواده و خود فرد ،و همینطور باید بدانیم که دوره های مهم زندگی خود را که شامل کودکی و نوجوانی است را در خانواده می گذرانیم که ادب و شخصیت در کودکی و عادات منفی و مثبتمان در نوجوانی شکل می‌گیرد.

    یک پژهشگر در مورد اهمیت آموزشهای خانواده گفته است:《خانواده آموزشگاهی کوچک اما بسیار مهم در زندگی هر فرد است.》،به نظر من این جمله بیان مناسبی دارد زیرا اگر خوب به خودمان دقت کنیم می‌بینیم که  تقریبا هر ادب و شخصیتی که داریم از خانواده‌های ما داریم و این خود گویای اهمیت آموزشهای خانواده است.

     پس اکنون می دانیم که این عوامل شخصیت و هویت هر فرد و این افراد ،جامعه را تشکیل میدهد یعنی اگر خانواده آموزشگاه خوبی باشد و آموزش های خوبی بدهد جامعه خوبی خواهیم داشت پس آموزش های درست و خوب خانواده مساوی است با جامعه خوب.

نویسنده:محمدامین یاری

     

۹۷/۱۰/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی